Knowledge Management Systems… My precious!

03/11/2023Knowledge Management Systems… My precious!


Φανταστείτε τη συγκεντρωμένη γνώση του ανθρώπινου δυναμικού μιας εταιρίας σαν ένα δαχτυλίδι και τον υπεύθυνο του οργανισμού ως εκ των πρωταγωνιστών της ταινίας Lord of the Rings, να το κρατάει ως ό,τι πιο πολύτιμο έχει. It’s his precious!

Άρα, όταν το ερώτημα είναι: Πόσο πολύτιμες είναι οι άνθρωποι και οι γνώσεις τους για μια εταιρία; Η απάντηση πρέπει να είναι: Πρόκειται για ό,τι πολυτιμότερο διαθέτει η εταιρία.

Και ακριβώς αυτό σταχυολογείται σε αυτό το blog.

Πώς δηλαδή μπορούν να αξιοποιηθούν στο μέγιστο βαθμό οι γνώσεις του συνόλου του ανθρώπινου δυναμικού ενός οργανισμού. Τα Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης (KMS) είναι εργαλεία που επιτρέπουν στους οργανισμούς να:

  • συλλέγουν
  • αποθηκεύουν
  • μοιράζονται

αποτελεσματικά τη γνώση θεμελιώνοντας τη δημιουργία ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων.

Συλλογή γνώσης
Οι οργανισμοί έχουν πλέον πρόσβαση σε τεράστιες ποσότητες πληροφοριών που μπορούν να αξιοποιηθούν για την προώθηση της καινοτομίας και τη βελτίωση της λήψης αποφάσεων.

Με τη χρήση εργαλείων ανάλυσης δεδομένων όπως η μηχανική μάθηση και η τεχνητή νοημοσύνη, οι οργανισμοί είναι πλέον σε θέση να εντοπίζουν μοτίβα και ιδέες που θα ήταν αδύνατο να καλυφθούν με το χέρι.

Αποθήκευση & διαμοιρασμός γνώσης
Έχοντας ως αρχή την περίοδο της καραντίνας και την επακόλουθη απομακρυσμένη εργασία, κατέστη επιτακτική ανάγκη η ύπαρξη ενός κεντρικού αποθετηρίου γνώσεων που συμβάλει ουσιαστικά στη διευκόλυνση των εργαζομένων, παρέχοντας γρήγορη πρόσβαση στις απαραίτητες πληροφορίες και δεδομένα.

Ουσιαστικά η αποθήκευση και το μοίρασμα γνώσεων μέσα από εργαλεία όπως τα intranets, τα wikis και οι κοινές βάσεις γνώσης, μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη παραγωγικότητα, καλύτερη λήψη αποφάσεων και βελτιωμένη εξυπηρέτηση πελατών, καθώς δημιουργείται χρόνος για περισσότερη παραγωγική εργασία.


Knowledge Management Systems: Καινοτομία & Customer care

Τα KMS επιτρέπουν στις εταιρίες να καινοτομούν ταχύτερα. Με τη χρήση ευέλικτων μεθοδολογιών ανάπτυξης και τεχνολογιών που βασίζονται στο cloud, οι οργανισμοί μπορούν να φέρουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες στην αγορά, ταχύτερα από ποτέ. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε κλάδους όπως η τεχνολογία και το λιανικό εμπόριο, όπου η καινοτομία αποτελεί βασικό παράγοντα επιτυχίας.


Συμπέρασμα
Τα Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης (KMS) αποτελούν απαραίτητα εργαλεία για κάθε οργανισμό που επιθυμεί να μετατρέψει τη γνώση σε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Ωστόσο, η εφαρμογή αποτελεσματικών στρατηγικών KMS μπορεί να αποτελέσει πρόκληση και οι οργανισμοί πρέπει να είναι προετοιμασμένοι να επενδύσουν στα εργαλεία, τις διαδικασίες και την εκπαίδευση που απαιτούνται για τον επιτυχημένο σχεδιασμό και ανάπτυξή τους. Αξιοποιώντας τις τελευταίες τεχνολογίες αποτελεσματικά, οι οργανισμοί μπορούν να ξεκλειδώσουν το πλήρες δυναμικό της γνώσης τους και να αποκτήσουν ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στο σημερινό, ταχέως εξελισσόμενο, επιχειρηματικό περιβάλλον.


RDC Informatics & 
Knowledge Management Systems

Περισσότερες πληροφορίες για τα Συστήματα Διαχείρισης Γνώσης (KMS) μπορείτε να βρείτε από τη συμμετοχή της RDC Informatics στο 19ο Διεθνές Συνέδριο για τον Συστημικό Ψηφιακό Μετασχηματισμό στα Σύγχρονα Επιχειρηματικά Οικοσυστήματα.