Τι είναι το NAP και γιατί είναι σημαντικό για το Local SEO;

16/06/2020Τι είναι το NAP και γιατί είναι σημαντικό για το Local SEO;

Το Digital Marketing είναι γεμάτο με διαφορετικά ακρωνύμια όπως SEO, ROI, SERP, κ.ά. Κανένα τους όμως δεν είναι τόσο συγκεχυμένο όσο το NAP. Και, για να προλάβουμε τυχόν “ενθουσιασμούς”, δυστυχώς δεν μιλάμε για το είδος του ύπνου (“take a nap”: παίρνω έναν υπνάκο) που όλοι επιθυμούμε να μπορούσαμε να απολαύσουμε το μεσημέρι. Στα πλαίσια του SEO, όταν μιλάμε για NAP εννοούμε το όνομα και τα στοιχεία επικοινωνίας μιας επιχείρησης.



Σε αυτό το άρθρο, θα εξετάσουμε τι είναι το NAP, γιατί έχει σημασία για το τοπικό SEO, καθώς και πώς διατυπώνεται σωστά. Το NAP προκύπτει από τα αρχικά των λέξεων: Name (Όνομα Επιχείρησης), Address (Διεύθυνση Επιχείρησης) και Phone (Τηλέφωνο επιχείρησης). Το NAP για την επιχείρησή σας πρέπει να είναι σωστό και συνεπές κατά τη βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας και της διαδικτυακής παρουσίας για τοπική αναζήτηση, επειδή η Google εκτιμά ακριβείς πληροφορίες για τους χρήστες της. Το να έχετε το σωστό NAP για όλες τις καταχωρήσεις σας στο διαδίκτυο είναι ζωτικής σημασίας για την κατάταξη της ιστοσελίδας σας στα τοπικά οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (Local SERPs). Η Google σαρώνει όλες αυτές τις καταχωρήσεις κατά την αναζήτηση πληροφοριών σχετικά με την επιχείρησή σας. Τα δεδομένα αποθηκεύονται και χρησιμοποιούνται κατά τον καθορισμό της κατάταξης. Έτσι, τα στοιχεία επικοινωνίας που περιέχουν λάθη μπορούν να προκαλέσουν σύγχυση στους υποψήφιους πελάτες σας, δημιουργώντας μια κακή εμπειρία χρήστη (user experience).


Τί προβλήματα μπορεί να προκύψουν εάν δημοσιεύονται λανθασμένες καταχωρήσεις NAP;

Η Google εκτιμά τη συνέπεια στις καταχωρήσεις σας. Όταν όλες οι καταχωρήσεις σας λένε το ίδιο πράγμα, η Google μπορεί με βεβαιότητα να εμφανίσει τα στοιχεία επικοινωνίας σας στους πελάτες που υποβάλουν σχετικά ερωτήματα. Όταν η μηχανή αναζήτησης εντοπίσει ασυμφωνίες στις λίστες, τότε δεν είναι σίγουρη για τις πληροφορίες. Οι λανθασμένες πληροφορίες μπορούν να οδηγήσουν σε κακή εμπειρία χρήστη και οι διαφορές στο NAP μεταξύ των καταχωρήσεών σας μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα τη χαμηλότερη κατάταξη της ιστοσελίδας σας στις σελίδες αναζήτησης.


Πώς μπορείτε να δημιουργήσετε μια σωστή εγγραφή NAP;

  1. Βεβαιωθείτε ότι η επωνυμία, η διεύθυνση και το τηλέφωνο της επιχείρησή σας βρίσκονται σε εμφανές σημείο στον ιστότοπό σας, έτσι ώστε να μπορούν να διαβαστούν εύκολα τόσο από τους υποψήφιους πελάτες σας όσο και από την Google. Βεβαιωθείτε επίσης, ότι αυτές οι πληροφορίες είναι κείμενο και όχι εικόνα, έτσι ώστε η Google να μπορεί να τις ‘’διαβάσει’’ σωστά.
  2. Καταχωρήστε την επιχείρησή σας στο Google My Business, αν δεν το έχετε κάνει ήδη. Σε κάθε περίπτωση φροντίστε να δηλώσετε τις σωστές πληροφορίες NAP.
  3. Χρησιμοποιήστε το Google για να αποκαλύψετε πιθανώς εσφαλμένες καταχωρήσεις της επιχείρησής σας. Μπορείτε να αναζητήσετε τον αριθμό τηλεφώνου, τη διεύθυνση ή το όνομα της επιχείρησής σας για να εντοπίσετε τυχόν λάθη και διαφωνίες μεταξύ των αποτελεσμάτων που εμφανίζονται στις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs). Μάθετε περισσότερα για τις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης (SERPs).
  4. Κρατήστε ένα αρχείο όλων των καταχωρήσεών σας, ώστε να μπορείτε να διορθώσετε γρήγορα αυτές τις πληροφορίες εάν αλλάξετε ποτέ τον αριθμό τηλεφώνου ή τη διεύθυνση της επιχείρησής σας.

Το NAP μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην εμφάνιση της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης, διότι δίνει στους υποψήφιους πελάτες σας εύκολη πρόσβαση στις πιο κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με την επωνυμία σας. Αφιερώστε χρόνο για να βεβαιωθείτε ότι οι καταχωρήσεις σας είναι ακριβείς για να αποφύγετε πιθανά προβλήματα στις τοπικές Σελίδες Αποτελεσμάτων Μηχανών Αναζήτησης (Local SERPs). Εάν πάλι η συγκεκριμένη διαδικασία σας φαίνεται δύσκολη, μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να σας καθοδηγήσουμε ή για να αναλάβουμε την υλοποίηση της συγκεκριμένης διαδικασίας.